Edukacja przez eksperyment - STO na OSKKO

Podczas XII Kongresu Zarządzania Oświatą Społeczne Towarzystwo Oświatowe zaprezentowało swoje eksperymentalne podejście do nauki przedmiotów przyrodniczych na wszystkich poziomach edukacji. 

Prezes STO Zygmunt Puchalski przedstawił projekty z ZSO nr 1 im. J. Nowaka-Jeziorańskiego  STO w Warszawie i szerzej powiedział o historii i roli szkół STO w Polsce. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przykłady działań w ramach projektu „Minilaby” oraz zaprezentowane uczniowskie wynalazki i projekty edukacyjne inspirowane fizyką. 

Swoim doświadczeniem podzielił się również dyrektor ZSO STO nr 3 im. J. Słowackiego w Krakowie Iwo Wroński, szczegółowo opisując zajęcia prowadzone w ramach projektu „Interblok” oraz edukację projektową, do której uczniowie przyzwyczajani są już od najmłodszych lat. 

W programie kongresu znalazły się również warsztaty przygotowane przez nauczycieli ZSO STO nr 3 im. J. Słowackiego w Krakowie. Uczestnicy mogli zobaczyć część eksperymentów wykorzystywanych przez nauczycieli szkoły w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, w tym dość spektakularne wywoływanie burzy w szklance, czy gaszenie ognia przy pomocy dźwięku. 

Sporo uwagi poświęcono również wykorzystaniu nowych technologii w pracy projektowej.